MagAgenda Tag Line
Xito

Xito benytter Telenor sitt nett, og alle tilhørende nettelementer, som SMS- og MMS-plattform. Med Xito-mobilabonnement har man nøyaktig samme dekning som det Telenor kan tilby sine kunder.

Vennskapelig mobiltelefoni

av Tore Friestad

Mobilselskapet Xito har ingen selgere, men tilbyr i stedet sine kunder fordeler om de rekrutterer venner. Det tjener kundene på.

 
Kim Stensli

Vi passer glimrende for de som ønsker å ha kontroll på økonomien, sier Henrik Mühlbradt, markedsdirektør i Xito.

- Helt siden oppstart i 2009 har tanken vært å samarbeide tett med våre kunder og å holde kostnadene nede. Slik kan vi gi dem lavere priser på mobilbruk, konstaterer Henrik Mühlbradt, markedsdirektør i Xito.

- Til andre Xito-kunder ringer man alltid for null kroner per minutt, men om man rekrutterer tre venner blir abonnementet oppgradert til Xito Best Friends. Det betyr at man ringer gratis til alle mobil- og fasttelefoner i Norge, legger han til.

Følg Xito på Facebook.

Billig moro

Xito tilbyr i dag syv gunstige mobilabonnementer, deriblant lavpris basis mobilabonnementet Xito Friends, og er helt i toppen på alle forbrukerundersøkelser på lavt og medium forbruk.

- Vi passer glimrende for de som ønsker å ha kontroll på økonomien. Gjennom våre forhåndsbetalte mobilabonnement slipper kunden å bekymre seg for å bruke for mye penger, og unngår samtidig å få plagsomme fakturaer i posten. Man kan også velge mellom manuell betaling eller automatisk påfylling, og administrerer abonnementet fra våre nettsider. Alt dette er med på å gjøre Xito til et billig abonnement som er trygt og enkelt å bruke, påpeker markedsdirektøren.

Les mer på Xitos nettside.

Kunder i alle aldre

Han forteller at deres abonnement først og fremst var tiltenkt ungdom og foreldre som betalte for sine barns mobilbruk, men at de merker interesse fra alle aldersgrupper.

- Det viser at vi har et produkt som har fanget folks interesse, og spesielt det siste året har vi fått mange nye abonnenter. Vi er i en utfordrerposisjon, og ønsker å fortsette den jevne, gode veksten vi har hatt. Gjennom å satse på lav pris, ingen bindingstid og forhåndsbetaling, vet kundene hva de får hos Xito og har dermed ingen problemer med å anbefale det for sine venner, mener Mühlbradt.

Xito involverer kundene sine sterkt i sin utvikling. Både når det gjelder verving av nye kunder, abonnementstyper og nettsidestruktur.

- Vi er opptatt av å høre på våre kunders ønsker, og flere av abonnementene vi tilbyr er laget med utgangspunkt i tilbakemeldinger fra kunder. Også Min Side på nettsidene våre er utformet etter forslag fra brukerne, sier han.

Les mer på Xitos blogg.

Mobil idrettsstøtte

Markedsdirektøren ønsker nå at deres tilbud Xito Idrett får mer oppmerksomhet.

- Dette er siktet inn mot å støtte idrettslag på samme måte som Grasrotandelen, sier han.

I stedet for vaffelsalg og kakelotteri kan man gjennom å verve medlemmer til Xito Idrett få fem prosent av omsetningen av nasjonale samtaler til mobil- og fasttelefon til idrettsklubben.

- Det kan være svært gode inntekter å hente her, og jeg inviterer alle idrettslag til å ta kontakt for mer informasjon, sier Mühlbradt.

Les mer om Xito Idrett og andre abonnement.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Xito

  • Xito tilbyr syv ulike mobilabonnementer tilpasset bruksmønster.
  • Hos Xito mottar man ingen faktura. Alle mobilabonnementene er forskuddsbetalte.
  • Man kan administrere sitt Xito-abonnement på Min Side.
  • Xito benytter Telenor sitt nett